THE MORALOGY FOUNDATION
Contact
Access
JAPANESE
facebook
twitter
Instagram
youtube
SDGs
About us
Research
Moral Education
Activities
Publication
New Morals
HOME
Contact
Access
About us
Overview / Structure
Message of the President
Programs
History
Our Vision
Research
Moral Science Study Meeting
Greeting from the Director
Section / Member Introduction
Research Center for Moral Science
Life and the Environment Section
Social Science Section
Human Studies Section
Education Section
Chikuro Hiroike Studies Section
History Section
Traditional Culture Section
Research Information
Moral Science Study Meeting
Moral Science Colloquium
Moral Science Research Forum
Studies / Publication
Studies in Moralogy
Published Works by Members
Moral Education
School Education
Moral Education Society
Upskilling Program
Teacher Training Seminar for Moral Education
Lifelong Learning
Teacher Training Seminar for Japanese Education
School Dispatch of Instructors
Social Education
Seminar
Individual
Corporate
Youth
Lecture
Lecture
Special Talk
Activities
News from Moralogy Network
Business Network
Youth Activities
Nationwide Clean-up Campaigns
Hand-in-Hand Donation for UNICEF
Family Education
Family Bonds Campaign
Call for Essays on Family Bonds
Respect for Senior Campaign
Publication
Publication
Online Book Store of Moralogy
New Morals
Booklet "NEW MORALS"
Words that nurture the mind
JAPANESE
道徳の授業:自然愛護
D2(d2)自然愛護
※( )内は中学校キーワードの分類記号
補助テーマ
世界自然遺産,地球資源,海洋資源,自然の恵み,自然と共生,宇宙と自分
目次
自然の恵みに感謝
自然の営みに学ぶ「公平な思いやりの心」
風になびく草花のような心で
自然と調和して生きる
「おかげさまで」は、なんのおかげ?
「勤労感謝の日」とは
自然と共生してきた日本人
ハチドリの教え
大自然の絶妙なバランス
「地球」という恩恵に感謝する
環境問題解決の鍵は「心」
「植福」のすすめ
「宇宙の中の自分」を感じる
自然につながって生きる
日本人の「祈り」
「自分一人くらい」の心から
「もったいない」という心がけ
愛する子らへ残したいもの
使えば使うほど豊かになる「心」
道徳の授業トップ